יום שישי, 24 בדצמבר 2010

אתר אינטרנט או בלוג?

בפוסט זה אתייחס למספר היבטים מתוך עבודתה הסמינריונית של נויטל, ת. (2005). בלוגים – תקשורת המונישית בעידן המידע.
בעבודתה היא מציינת כי לבלוג ייתרונות רבים כגון היכולת לקבוע מי יראה אותו, מי יקבל את ההודעות בו וכמו כן קבלת משוב המוני.
אני מסכימה מאוד עם אמירה זו, אך ברצוני להתייחס כאן לשאלה האם הבלוג כאתר אינטרנט מתאים לכל מטרה? האם הוא מתאים למשל לפירסום? בשאלה זו אסתייג מלומר "כן".
כאן המקום לציין כי בקיץ בניתי אתר אינטרנט לראשונה למפעל שוקולד קטן- תשוקולד. הלמידה העצמית שלי אודות בניית האתר והקמתו הייתה ארוכה ומפרכת כיוון שלא היה לי ידע קודם במחשבים ובין היתר הייתי צריכה ללמוד את שפת ה- HTML שלא ידעתי כי היא קיימת לפני כן. במסגרת הקורס "תקשורת מערכתית כאמצעי להובלת שינויים", התוודאתי לאפשרות לפתיחת בלוג שלפי דבריה של נויטל, ת, הוא קל בתחזוקתו והעדכון בו קבוע ובתדירות גבוהה וכאן אני שואלת האם הקמת בלוג למפעל קטן זה היה עושה את העבודה? האם הוא יכול היה להחליף את בניית האתר המסובך שגזל שעות רבות של למידה עצמית? אני לא בטוחה!
לפי דעתי, כפי שמציינת זאת גם נויטל, ת, הבלוג מתאים יותר כסביבה לימודית לפרסום תכנים ולניהול קורס מתוקשב, כך אנשים המתעניינים באותו הנושא כגון כל אנשי הקורס נהנים מפירסומו ומהקלות של עידכונו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה