יום שישי, 3 בדצמבר 2010

כובע קסמים/ לאה גולדברג

הספר "כובע קסמים" מבוסס על שירה המפורסם של לאה גולדברג: "כל הימים, כל הימים חולמת אני על כובע קסמים." כך נפתח אחד משיריה הקלאסיים והנוגעים ללב של לאה גולדברג. מסופר בו על ילדה שחולמת על כובע קסמים שבעזרתו תגשים את משאלותיה, כובע שבעזרתו תצמח ותגדל עד שתהיה הכי גדולה בעולם, וכבר לא יתייחסו אליה כאל ילדה קטנה. הספר מבטא רצון של כולנו ובמיוחד הילדים, שמשאלות ליבנו יתגשמו בצורה פלאית ובקסם.
רעיונות לפעילויות בעקבות הספר
-          לערוך תערוכת כובעים
-          לערוך סדנת כובעים, כל מיני צורות של כובעים, כל ילד יבחר, יעתיק, יגזור, יקשט, יחבר לו נוצה וכל אחד יגיד איזה קסם הוא היה רוצה שהכובע שלו יעשה
-          הכנת כובע תלת מימדי עם נוצה
-          פעילות של דמיון מודרך בכל פעם כובע הקסמים "יהפוך" את הילדים למשהו אחר..
-          ללמד את השיר הכובע של דודה טובה - ואז אפשר להשוות בין שני הטקסטים שווה ודומה
-          חנות כובעים
-          הכובע מגשים כל משאלה מה המשאלה שלך? האם הכובע יוכל להגשים אותה האם גם אתם חולמים על כובע קסמים? מתי זה קורה? אילו היה לכם כובע קסמים מה הייתם עושים בו?
-          אילו הייתם יכולים להעניק למישהו כובע קסמים למי הייתם נותנים, ומדוע?
-          לברר את המושג "חלום"- מתי חולמים? ואת ההבדל בין חלום במצב של שינה ובין החלום  בהקיץ-או חלום -משאלות לב  -שלפעמים נראה שקשה לממשן -אך בהחלט ניתן !ניתן להביא דוגמאות. גם ההורים יכולים להעלות על הכתב  חלומות ומשאלות שלהם שמומשו)-"חלום שהתגשם" !
-     -          קישור לשיר "כובע קסמים" הלחנים שונים
ריטה

מרינה מקסימליאן בלומין


בהצלחה

3 תגובות:

  1. היי מיטל
    אנחנו עסקנו בסיפור "כובע קסמים" במסגרת פרוייקט "מדף הספרים הביתי שלי" מטעם משרד החינוך. הילדים נהנו להקשיב לסיפור ולחלום יחד עם הילדה על בקשות אידשיות שלהם. לסיום העיסוק בספר ערכנו תערוכה שבה כל ילד הציג את כובע הקסמים האישי שלו שהוא הכין בסדנא.
    נעומי ודפנה

    השבמחק
  2. גם אנחנו בגן עוסקים בסיפור בעקבות אותו פרוייקט. מקווה שאצלם ואוכל להעביר תמונות....

    השבמחק
  3. מעבירה את הסיפור בתנועה.
    לתיאום חיה שרעבי בוגרת וינגייט 0526240923

    השבמחק